A Google Ads beállítása: Ellenőrzőlista

Érdekli új ügyfelek online elérése a Google Ads hirdetésekkel? Tudunk segíteni.

Függetlenül attól, hogy még mindig azt kutatja, hogy a Google Ads megfelelő-e az Ön számára, vagy az első kampány létrehozására készül, használja ezt az ellenőrzőlistát, hogy lépésről lépésre áttekintse, hogyan kezdje el.

1. Tanuljon meg néhány alapvető kifejezést

  • Kulcsszavak:  Ezek azok a szavak vagy kifejezések, amelyeket az emberek beírnak a Google Keresésbe, és amelyek hatására megjelenik a hirdetése. A hirdetési kampány létrehozásakor kiválaszt egy listát azokról a kulcsszavakról, amelyekre úgy gondolja, hogy az emberek akkor kereshetnek, amikor azt akarják, amit Ön kínál (és ne aggódjon: mi tudunk segíteni).
  • Ajánlat:  Ez az a maximális összeg, amelyet hajlandó fizetni, ha valaki a hirdetésére kattint. (Mivel a Google Ads szolgáltatásban nem kell fizetnie a megjelenésért – csak akkor, ha valaki a hirdetésére kattint, hogy felkeresse webhelyét vagy felhívja Önt.)
  • Minőségi mutató:  Ez a mérőszám megmutatja, hogy kulcsszavai mennyire relevánsak hirdetése szempontjából – és a céloldal (azaz az a weboldal, ahová az embereket eljuttatják, ha a hirdetésére kattintanak) szempontjából. A jó minőségi mutató csökkentheti az ajánlattételi költségeket, és javíthatja a hirdetés pozícióját a keresési eredmények között.
  • Hirdetés rangsor szerinti helye:  Ez a mutató segít meghatározni, hogy hirdetése hol jelenjen meg a többi hirdetéshez képest, amikor megjelenik a Google-on. Helyét az ajánlat, a minőségi mutató és egyéb tényezők határozzák meg.
  • CPC (kattintásonkénti költség):  Az a tényleges összeg, amelyet akkor fizet, ha valaki a hirdetésére kattint. (Nem feltétlenül kell minden kattintásért kifizetnie a teljes ajánlati árat – ez csak egy sor lehetséges kattintásonkénti költséget állít be, amelyet esetleg fizetni kell.)
  • Konverzió:  Konverzióra akkor kerül sor, ha valaki, aki rákattintott a hirdetésére, egy másik, Ön által fontosnak jelölt műveletet hajt végre – például vásárol, hírlevélre feliratkozik vagy felhívja Önt.

2. Rendszerezze fiókját

Hogyan állítja be fiókját a sikerhez a kezdetektől fogva? Kezdje azzal, hogy termékeit vagy szolgáltatásait kategóriákra bontja, és ezekre alapozza fiókszerkezetét. (Az egyik jó lehetőség a webhelyén már használt struktúra tükrözése.)

A Google Ads-fiókon belül két szervezési szint létezik: kampányok (a magasabb szint) és hirdetéscsoportok (az alsó szint – minden kampányban több hirdetéscsoport is lehet). Gondoljon úgy, hogy a kampányok nagyobb kategóriákat képviselnek a vállalkozásában, a hirdetéscsoportok pedig kisebb, specifikusabb termék- vagy szolgáltatáskészleteket. Ha például kézműves kellékboltot üzemeltet, létrehozhatja a következő kampányokat és hirdetéscsoportokat:

1. kampány: Kötés és varrás

  • 1. hirdetéscsoport: Fonal
  • 2. hirdetéscsoport: Tűk és karikák
  • 3. hirdetéscsoport: Szövet és hímzőcérna

2. kampány: Kézműves gyerekeknek

  • 1. hirdetéscsoport: Festék és jelölők
  • 2. hirdetéscsoport: Csillogás és ragasztó
  • 3. hirdetéscsoport: Kézműves készletek

Ha külön kampányokat, hirdetéscsoportokat, hirdetéseket és kulcsszólistákat hoz létre a termékeihez, akkor a hirdetések relevánsak maradhatnak, így biztosítva, hogy valaki, aki például „csillogó ragasztót” keres, véletlenül se lássa a „hímzőcérna” hirdetését, és ne gondolja nincs meg, amire szükségük van.

Minél fókuszáltabbak és specifikusabbak a hirdetései, annál több olyan embert érhet el, akiket pontosan az Ön által kínált ajánlatok érdekelnek.

3. Állítsa be a költségvetését

A Google Ads szolgáltatással két különböző beállítással szabályozhatja, hogy mennyit költ: a napi költségkeret és az ajánlatok segítségével.

A költségkeret az az összeg, amelyet naponta az egyes kampányokra költeni szeretne. Az ajánlat az az összeg, amelyet hajlandó költeni egy kulcsszóra, ha valaki rákeres az adott kifejezésre, majd rákattint a hirdetésére.

Amikor először kezdi, érdemes lehet a teljes költségkeretet (azaz a teljes fiókért fizetni kívánt összeget) egyenletesen elosztani a kampányok között, amíg meg nem találja, hogy melyik működik a legjobban vállalkozása számára. Általában azonban üzleti céljainak megfelelően különböző kampányköltségkereteket és ajánlatösszegeket kell beállítania. Ha például egy hónapban a „gyerek kézműves” termékeihez szeretné vonzani a vásárlókat, fontolja meg, hogy magasabb költségkeretet állít be az adott kampányhoz, és csökkentse a költségkeretet egy másik, kevésbé fontos kampányhoz. Bármikor módosíthatja a költségkeretet és az ajánlatokat, így ha valami nem működik, módosíthatja az igényeinek megfelelően.

A kulcsszavakra vonatkozó ajánlatok beállításához mérlegelnie kell, hogy olyan ajánlatot válasszon, amely elősegíti a hirdetés kívánatos helyezését, miközben továbbra is a költségkereten belül marad. Az alábbi „Válasszon kulcsszavakat” részben részletesebben is kitérünk rá, de itt olvashat részletesen az ajánlattétel működéséről  .

4. Válassza ki a kulcsszavakat

A kulcsszavak kiválasztásánál az a cél, hogy olyan kifejezéseket válasszunk, amelyekre úgy gondolja, hogy az emberek keresni fognak, amikor az Ön által kínált termékeket keresik az interneten. Ezenkívül azt szeretné, hogy a kulcsszavak a lehető legrelevánsabbak legyenek az általuk megjelenített hirdetés szempontjából, valamint arra a céloldalra, amelyre az emberek eljutnak, ha a hirdetésre kattintanak.

Az indulás megkönnyítése érdekében a Google Ads egy ingyenes Kulcsszótervező nevű eszközzel rendelkezik, amely mintakulcslistát állíthat elő kampányaihoz. (Azt javasoljuk, hogy tekintse át a javaslatok listáját, és csak azokat használja, amelyek az Ön számára ésszerűek.) A Kulcsszótervező segíthet abban is, hogy megbecsülje, mekkora ajánlatot kell tennie egy adott kulcsszóra, hogy hirdetése megjelenjen a keresési eredmények között – ez segíthet ötlet arról, hogy bizonyos kulcsszavak túl drágák-e ahhoz, hogy ajánlatot tegyenek, és amelyek beleférnek a költségkeretbe. Általánosságban elmondható, hogy minél versenyképesebb egy kulcsszó, annál többe kerül az ajánlattétel. Amikor először kezdi, érdemes lehet kerülni a nagy versenyt kiváltó kulcsszavakat, így nem költi el a teljes költségkeretet néhány kattintásra. Az alacsony-közepes költségű kulcsszavak alkalmazása továbbra is nagy nyilvánosságot eredményezhet,

További információ a  Google Ads Kulcsszótervező eszközről .

5. Állítsa be a kulcsszóegyezési típusokat

A „Kulcsszóegyezési típus” egy olyan beállítás a Google Ads szolgáltatásban, amellyel tovább finomíthatja, hogy hirdetése mikor jelenjen meg a Google rendszerében. Öt lehetőség van:

Általános egyezés:

Az „általános egyezés” beállítás olyan kereséseknél jeleníti meg hirdetését, amelyek bármilyen sorrendben tartalmazzák a kulcsszavakat, valamint a kapcsolódó kifejezésekre. Ez a beállítás a keresések legszélesebb körében jeleníti meg hirdetését, és ez az alapértelmezett beállítás minden kampánynál.

Általános egyezés-módosító:

Ezzel a beállítással megadhatja, hogy az általános egyezésű kulcsszó bizonyos szavainak meg kell jelenniük a felhasználó keresésében ahhoz, hogy hirdetése megjelenjen. Tehát, ha a kulcsszó a „magas rosttartalmú gyapjúfonal”, és meg akarta győződni arról, hogy a „gyapjú” és a „fonal” mindig jelen legyen a keresésben, akkor biztos lehet benne, hogy pluszjelet (+) ad hozzá a szavak elé. Tehát az általánosegyezés-módosító kulcsszava a következő lenne: sok rost +gyapjú +fonal.

Kifejezésegyezés:

Ez az opció olyan keresések esetén jeleníti meg hirdetését, amelyek pontosan tartalmazzák az Ön kulcsszavát, vagy olyan keresések esetén, amelyekben szerepel a pontos kulcsszó, valamint előtte vagy utána. (Ha a kulcsszó a „gyapjúfonal”, akkor megjelenhet a „finom gyapjúfonal” vagy „eladó gyapjúfonal a közelemben” kifejezéseknél is.) Ennek a lehetőségnek a kiválasztásához tegyen idézőjeleket a kulcsszavak köré, pl. „gyapjúfonal” ”.

Pontos egyezés:

Ha pontos egyezést választ, hirdetése csak akkor jelenik meg, ha valaki pontosan az Ön által választott szóra vagy kifejezésre keres. Ennél a lehetőségnél tegyen zárójeleket a kulcsszó köré, azaz: [gyapjúfonal].

Negatív egyezés:

Ez az egyezési beállítás lehetővé teszi, hogy kizárja a nemkívánatos szavakat vagy kifejezéseket a hirdetés megjelenítéséből, kiszűrve az irreleváns forgalmat. Ha például csak csúcskategóriás fonalat árul, érdemes lehet kizárni az olyan szavakat, mint az „akció” vagy az „olcsó”. Ezt úgy teheti meg, hogy mínuszjelet tesz a nem kívánt szavak elé, azaz: -olcsó, -alku.

Itt találhat további információkat a kulcsszóegyezési típusokról  .

6. Állítsa be a céloldalakat

A céloldal az, ahová a potenciális ügyfelek érkeznek, miután a hirdetésére kattintottak. A hirdetése és a kulcsszavak szempontjából releváns oldal kiválasztása segíthet az embereknek gyorsabban megtalálni, amit keresnek: tehát, ha a hirdetése fonal értékesítését hirdeti, a küldés helyett válasszon egy céloldalt, ahol a fonal jól láthatóan szerepel. embereket a webhely kezdőlapjára.

7. Döntse el, mely eszközökön szeretne megjelenni

Az ideális ügyfelei asztali számítógépen, mobileszközön vagy mindkettőn keresnek? Jobban érdekli a vásárlókat, amikor éppen úton vannak, vagy azokat, akik azonnali online vásárlást szeretnének végrehajtani? A Google Ads-fiók beállítása során fontolja meg, hogy milyen típusú ügyfelekkel szeretne kapcsolatba lépni (és ami még fontosabb, hogy az ügyfelek milyen típusú eszközöket használnak), hogy elérhesse őket. Ha például autójavító műhelyt üzemeltet, és olyan ügyfeleket szeretne vonzani, akik a közelben vannak, és segítségre van szükségük, fontolja meg, hogy hirdetéseit csak mobileszközökön jelenítse meg.

További információ a Google Ads mobilhirdetésekről  itt .

8. Írja meg hirdetéseit

Hirdetése az első benyomás sok emberben a vállalkozásáról, ezért győződjön meg róla, hogy azt kommunikálja, hogy megvan, amire szükségük van. Ez akkor a legegyszerűbb, ha a hirdetés valóban tartalmazza azokat a kulcsszavakat, amelyekre az emberek keresnek – amit úgy érhet el, hogy kampányát egyértelmű hirdetéscsoportokra bontja, és mindegyikhez egyedi hirdetéseket ír (fonal-t népszerűsítő hirdetés a fonal kulcsszavaihoz és kézműves reklámozást). például kézműves kellékeinek hirdetése). Ez relevánsabbá teszi hirdetéseit a potenciális ügyfelek számára, és valószínűleg növeli a minőségi pontszámát.

Cselekvésre ösztönzést is érdemes elhelyezni a hirdetésben: egy világos, tömör üzenetet, amely elmondja az olvasónak, mit szeretne tenni a hirdetése láttán. Az olyan kifejezések, mint a „vásároljon most” vagy a „tudjon meg többet”, például arra csábíthatják az embereket, hogy kattintsanak a hirdetésére.

Végül, mielőtt feladná hirdetését, még egyszer nézze át, és ellenőrizze, nem tartalmaz-e helyesírási vagy nyelvtani hibákat.

9. Csatlakoztassa fiókját a Google Analytics szolgáltatáshoz

A Google Analytics egy ingyenes módja annak, hogy még több betekintést nyerjen abba, hogy az emberek hogyan lépnek kapcsolatba hirdetéseivel és webhelyével. A Google Ads használatához azonban nem kell az Analytics szolgáltatást használnia, ezért nyugodtan ugorjon a következő lépésre, ha úgy tetszik.

Míg a Google Ads meg tudja mondani, hányan kattintanak a hirdetéseire, a Google Ads és az Analytics integrálása lehetővé teszi, hogy szemmel tartsa, mit csinálnak ezek az emberek, miután elérik webhelyét. Például, ha az emberek megérkeznek a webhelyére, de azonnal rákattintnak, előfordulhat, hogy hirdetése mégsem a megfelelő embereket éri el – vagy webhelye rossz részére irányítja őket. Ezek az információk segíthetnek a hirdetések jobb rendszerezésében, és esetleg többet kihozni marketing-költségkeretéből.

Tudjon meg többet a Google Analytics szolgáltatásról  itt .

10. Nyomja meg a Go gombot, és jelentkezzen vissza

Jó munka! Készen áll a kampányok aktiválására – és megtekintheti, hogyan teljesítenek. Ne felejtsen el gyakran visszatérni, hogy figyelemmel kísérhesse, mely hirdetések és kulcsszavak hozzák a legtöbb kattintást és konverziót. Idővel el kell kezdenie látni, hogy mely stratégiák segítenek elérni céljait, és melyeket kell még módosítani.

Ezt a Google Ads-ellenőrzőlistát bármikor megtekintheti, és ha olyan kérdése van, amelyre itt nem tér ki, további tanácsokat találhat a  Google Ads súgójában .

Comments are closed.