SEO alapok – keresőoptimalizálás kezdőknek

Keresőoptimalizálás (SEO) Kezdő útmutató

Ha online tartalmat birtokol, kezel, bevételt szerez vagy reklámoz a Google Keresőn keresztül, akkor ez az útmutató az Ön számára készült. Lehet, hogy egy növekvő és virágzó vállalkozás tulajdonosa, egy tucat webhely webhelytulajdonosa, egy webügynökség SEO-szakértője vagy egy barkácsolt SEO-szakértő, aki rajong a keresés mechanikájáért: ez az útmutató az Ön számára készült. Ha teljes áttekintést szeretne kapni a SEO alapjairól a legjobb gyakorlataink szerint, akkor valóban jó helyen jár. Ez az útmutató nem tartalmaz olyan titkokat, amelyek automatikusan az első helyre helyezik webhelyét a Google-ban (elnézést!), de a bevált gyakorlatok követése remélhetőleg megkönnyíti a keresőmotorok számára a tartalom feltérképezését, indexelését és megértését.

A keresőoptimalizálás (SEO) gyakran arról szól, hogy apró módosításokat hajtanak végre a webhely egyes részein. Egyenként nézve ezek a változtatások fokozatos fejlesztéseknek tűnhetnek, de más optimalizálással kombinálva észrevehető hatást gyakorolhatnak webhelye felhasználói élményére és teljesítményére az organikus keresési eredmények között. Valószínűleg már ismeri az útmutató számos témáját, mivel ezek minden weboldal nélkülözhetetlen összetevői, de előfordulhat, hogy nem hozza ki belőlük a legtöbbet.

Olyan webhelyet kell készítenie, amely a felhasználók javát szolgálja, és minden optimalizálást a felhasználói élmény javítására kell fordítania. Az egyik ilyen felhasználó egy keresőmotor, amely segít a többi felhasználónak megtalálni az Ön tartalmát. A SEO célja, hogy segítse a keresőmotorokat a tartalom megértésében és megjelenítésében. Lehet, hogy az Ön webhelye kisebb vagy nagyobb, mint a mi példawebhelyünk, és jelentősen eltérő tartalmat kínál, de az útmutatóban szereplő optimalizálási témakörök minden méretű és típusú webhelyre vonatkoznak. Reméljük, hogy útmutatónk friss ötleteket ad webhelye fejlesztéséhez, és szívesen hallanánk kérdéseit, visszajelzéseit és sikertörténeteit a Google Keresőközpont Súgóközösségében .

site:Keressen webhelye kezdő URL-címére . Ha látja az eredményeket, akkor az indexben van. Ha például a következőre keres, akkor ezeket a találatokatsite:wikipedia.org adja vissza .

Bár a Google több milliárd oldalt térképez fel, elkerülhetetlen, hogy egyes oldalak kimaradjanak. Amikor robotjaink kihagynak egy webhelyet, annak gyakran az alábbi okok valamelyike ​​van:

  • A webhely nem kapcsolódik jól az internet más webhelyeihez
  • Ön most indított egy új webhelyet, és a Google-nak még nem volt ideje feltérképezni
  • A webhely kialakítása megnehezíti a Google számára a tartalom hatékony feltérképezését
  • A Google hibaüzenetet kapott, amikor megpróbálta feltérképezni webhelyét
  • Az Ön házirendje megakadályozza, hogy a Google feltérképezze a webhelyet

A Google egy teljesen automatizált keresőmotor, amely webrobotokat használ az internet folyamatos felfedezésére, és olyan webhelyeket keres, amelyeket hozzáadhat indexünkhöz; általában nem is kell semmit tennie, csak közzé kell tennie webhelyét az interneten. Valójában a találataink között felsorolt ​​webhelyek túlnyomó többségét nem manuálisan küldjük be felvételre, hanem automatikusan megtaláljuk és hozzáadjuk, amikor feltérképezzük az internetet. Ismerje meg, hogyan fedezi fel, térképezi fel és jeleníti meg a Google weboldalakat.

Search Essentials felvázolja a Google-barát webhely felépítésének legfontosabb elemeit. Bár nincs garancia arra, hogy robotjaink megtalálnak egy adott webhelyet, a Search Essentials követése segíthet abban, hogy webhelye megjelenjen a keresési eredményeink között.

A Google Search Console olyan eszközöket biztosít, amelyek segítségével elküldheti tartalmát a Google-nak, és nyomon követheti, hogyan teljesít a Google Keresésben. Ha szeretné, a Search Console akár figyelmeztetéseket is küldhet azokról a kritikus problémákról, amelyekkel a Google találkozik az Ön webhelyével. Regisztráljon a Search Console szolgáltatásra .

Íme néhány alapvető kérdés, amelyeket fel kell tennie magának a webhelyével kapcsolatban, amikor elkezdi.

  • Megjelenik a webhelyem a Google-on?
  • Kiváló minőségű tartalmat szolgálok ki a felhasználóknak?
  • Megjelenik a helyi vállalkozásom a Google-on?
  • Gyorsan és könnyen elérhető a tartalom minden eszközön?
  • Biztonságos a webhelyem?

Az első lépés ahhoz, hogy webhelye megjelenjen a Google-on, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a Google megtalálja azt. Ennek legjobb módja egy webhelytérkép elküldése . A webhelytérkép egy olyan fájl a webhelyén, amely tájékoztatja a keresőmotorokat a webhely új vagy megváltozott oldalairól. További információ a webhelytérkép létrehozásáról és beküldéséről .

A Google más oldalak linkjein keresztül is talál oldalakat. Ismerje meg, hogyan ösztönözheti az embereket webhelye felfedezésére a webhely népszerűsítésével .

A robots.txt fájl közli a keresőmotorokkal, hogy hozzáférhetnek-e webhelyének egyes részeihez, és így feltérképezhetik-e azokat. Ez a fájl, amelynek neve robots.txt, a webhely gyökérkönyvtárába kerül. Lehetséges, hogy a robots.txt által blokkolt oldalak továbbra is feltérképezhetők, ezért kényes oldalak esetén használjon biztonságosabb módszert.

# brandonsbaseballcards.com/robots.txt
# Tell Google not to crawl any URLs in the shopping cart or images in the icons folder,
# because they won't be useful in Google Search results.
User-agent: googlebot
Disallow: /checkout/
Disallow: /icons/

Előfordulhat, hogy nem szeretné webhelye bizonyos oldalait feltérképezni, mert előfordulhat, hogy nem hasznosak a felhasználók számára, ha egy keresőmotor keresési eredményei között találják őket. Vegye figyelembe, hogy ha webhelye aldomaineket használ, és bizonyos oldalakat nem szeretne feltérképezni egy adott aldomainben, külön robots.txt fájlt kell létrehoznia ehhez az aldomainhez. A robots.txt fájllal kapcsolatos további információkért ezt a robots.txt fájlok használatáról szóló útmutatót javasoljuk .

Olvasson több más módszerről is, amellyel megakadályozhatja, hogy a tartalom megjelenjen a keresési eredmények között.

Elkerül:

  • A belső keresési eredményoldalak Google általi feltérképezésének engedélyezése. A felhasználók nem szeretnek a keresőmotor találataira kattintani, hogy a webhely másik keresési eredményoldalára kerüljenek.
  • A proxyszolgáltatások eredményeként létrehozott URL-ek feltérképezésének engedélyezése.

A robots.txt fájl nem megfelelő vagy hatékony módja az érzékeny vagy bizalmas anyagok blokkolásának. Csak arra utasítja a jól viselkedő bejárókat, hogy az oldalak nem nekik valók, de nem akadályozza meg, hogy a szerver elküldje ezeket az oldalakat egy böngészőnek, amely kéri őket. Ennek egyik oka az, hogy a keresőmotorok továbbra is hivatkozhatnak az Ön által letiltott URL-ekre (csak az URL-t mutatják meg, címhivatkozás vagy részlet nélkül), ha valahol az interneten találhatók ezekre az URL-ekre mutató hivatkozások (például hivatkozási naplók). Ezenkívül a nem megfelelő vagy szélhámos keresőmotorok, amelyek nem ismerik el a robotok kizárási szabványát, megsérthetik a robots.txt utasításait. Végül egy kíváncsi felhasználó megvizsgálhatja a könyvtárakat vagy alkönyvtárakat a robots.txt fájlban, és kitalálhatja annak a tartalomnak az URL-jét, amelyet nem szeretne látni.

Ezekben az esetekben használja a noindexcímkét, ha azt szeretné, hogy az oldal ne jelenjen meg a Google-ban, de ne bánja, ha bármely linkkel rendelkező felhasználó elérheti az oldalt. A valódi biztonság érdekében használjon megfelelő engedélyezési módszereket, például kérjen felhasználói jelszót, vagy vegye le teljesen az oldalt a webhelyéről.

Amikor a Googlebot feltérképez egy oldalt, ugyanúgy látnia kell az oldalt, mint egy átlagos felhasználó . Az optimális megjelenítés és indexelés érdekében mindig engedélyezze a Google-nak a hozzáférést a webhelye által használt JavaScript-, CSS- és képfájlokhoz. Ha webhelye robots.txt fájlja nem engedélyezi ezeknek az elemeknek a feltérképezését, az közvetlenül károsítja azt, hogy algoritmusaink milyen jól jelenítik meg és indexelik a tartalmat. Ez szuboptimális helyezéseket eredményezhet.

Javasolt művelet : Használja az URL-ellenőrző eszközt . Lehetővé teszi, hogy pontosan lássa, hogyan látja és jeleníti meg a Google az Ön tartalmát, és segít azonosítani és kijavítani számos indexelési problémát webhelyén.

Egy <title>elem megmondja a felhasználóknak és a keresőmotoroknak, hogy mi az adott oldal témája. Helyezze <title>el az <head>elemet a HTML-dokumentum elemébe, és hozzon létre egyedi címszöveget a webhely minden oldalához.

<html>
<head>
    <title>Brandon's Baseball Cards - Buy Cards, Baseball News, Card Prices</title>
    <meta name="description" content="Brandon's Baseball Cards provides a large selection of
    vintage and modern baseball cards for sale.
    We also offer daily baseball news and events.">
</head>
<body>
...

Ha a dokumentuma megjelenik egy keresési eredményoldalon, akkor az <title>elem tartalma a keresési eredmény címlinkjeként jelenhet meg (ha nem ismeri a Google keresési eredményének különböző részeit, érdemes lehet megnézni a keresési eredmények anatómiáját egy keresési eredményvideó ).

Cím linkje a Google Keresés internetes találatai között

<title>kezdőlap eleme felsorolhatja webhelye vagy vállalkozása nevét, és más fontos információkat is tartalmazhat, például a vállalkozás fizikai elhelyezkedését vagy esetleg néhány fő célpontját vagy kínálatát.

Válasszon olyan címszöveget, amely természetesen olvasható, és hatékonyan kommunikálja az oldal tartalmának témáját.

Elkerül:

  • Olyan szöveg használata az <title>elemben, amely nincs kapcsolatban az oldal tartalmával.
  • Alapértelmezett vagy homályos szöveg, például „Névtelen” vagy „Új oldal 1” használata.

Győződjön meg arról, hogy webhelye minden oldalán egyedi szöveg található az <title>elemben, amely segít a Google-nak tudni, hogy az oldal miben különbözik a webhely többi oldalától. Ha webhelye különálló mobiloldalakat használ, ne felejtsen el leíró szöveget használni <title>a mobil verziók elemeiben is.

Elkerül:

  • Egyetlen cím használata <title>webhelye oldalainak minden elemében vagy oldalak nagy csoportjában.

<title>Az elemek rövidek és informatívak is lehetnek. Ha az <title> elem szövege túl hosszú, vagy más módon kevésbé relevánsnak tűnik, a Google az <title>elem szövegének csak egy részét, vagy a keresési eredményben automatikusan generált címlinket jelenítheti meg.

Elkerül:

  • Rendkívül hosszú szöveg használata olyan <title>elemekben, amelyek nem hasznosak a felhasználók számára.
  • Szükségtelen kulcsszavak betöltése az <title>elembe.

Az oldal metaleíró címkéje összefoglalja a Google és más keresőmotorok számára, hogy miről szól az oldal. Az oldal címe néhány szóból vagy kifejezésből állhat, míg az oldal metaleíró címkéje egy-két mondat vagy akár egy rövid bekezdés is lehet. Az <title>elemhez hasonlóan a meta leírási címke is <head>a HTML-dokumentum elemébe kerül.

<html>
<head>
    <title>Brandon's Baseball Cards - Buy Cards, Baseball News, Card Prices</title>
    <meta name="description" content="Brandon's Baseball Cards provides a large selection of vintage and modern baseball cards for sale. We also offer daily baseball news and events.">
</head>
<body>
...

A meta-leíró címkék fontosak, mert a Google kivonatként használhatja őket az Ön oldalaihoz a Google Keresés találatai között. Ne feledje, hogy a „talán” kifejezést azért mondjuk, mert a Google dönthet úgy, hogy az oldal látható szövegének egy releváns részét használja, ha az jól egyezik a felhasználó lekérdezésével. Ha a Google nem talál megfelelő szöveget a részletben, akkor mindig jó gyakorlat, ha minden oldalhoz hozzáadja a meta-leíró címkéket. További információ a minőségi metaleírások létrehozásáról .

Egy részlet a Google Keresés internetes találatában

Írjon olyan leírást, amely egyszerre tájékoztatja és érdekli a felhasználókat, ha a meta-leíró címkét részletként látják a keresési eredményben. descriptionBár a metacímkében nincs minimális vagy maximális hossz a szövegnek , azt javasoljuk, hogy elég hosszú legyen ahhoz, hogy teljes mértékben megjelenjen a Keresésben (vegye figyelembe, hogy a felhasználók eltérő méretű kivonatokat láthatnak attól függően, hogy hogyan és hol keresnek), és minden a releváns információk, amelyekre a felhasználóknak szüksége van annak meghatározásához, hogy az oldal hasznos és releváns lesz-e számukra.

Elkerül:

  • Olyan meta-leíró címke írása, amely nincs kapcsolatban az oldal tartalmával.
  • Általános leírások használata, például „Ez egy weboldal” vagy „Oldal a baseballkártyákról”.
  • A leírás kitöltése csak kulcsszavakkal.
  • A dokumentum teljes tartalmának másolása és beillesztése a meta-leíró címkébe.

Ha minden oldalhoz külön meta-leíró címkét használ, akkor a felhasználók és a Google is segít, különösen olyan kereséseknél, ahol a felhasználók több oldalt is megjeleníthetnek az Ön domainjében (például az site:operátort használó kereséseknél ). Ha webhelye több ezer vagy akár több millió oldalt tartalmaz, a metaleíró címkék kézzel történő elkészítése valószínűleg nem kivitelezhető. Ebben az esetben automatikusan generálhat meta-leíró címkéket az egyes oldalak tartalma alapján.

Elkerül:

  • Egyetlen metaleíró címke használata webhelye összes oldalán vagy oldalak nagy csoportjában.

Használjon értelmes címsorokat a fontos témák megjelölésére, és segítsen létrehozni a tartalom hierarchikus szerkezetét, megkönnyítve a felhasználók számára a dokumentumban való navigálást.

Hasonlóan egy nagy papír vázlatának megírásához, gondolja át, hogy mik lesznek az oldalon található tartalom főbb pontjai és alpontjai, és döntse el, hol használjuk megfelelően a címsorcímkéket.

Elkerül:

  • Szöveg elhelyezése a címsorcímkékben, amelyek nem segítik az oldal szerkezetének meghatározását.
  • Címsorcímkék használata ott, ahol más címkék kedvelik <em>és <strong>megfelelőbbek lehetnek.
  • Szabálytalanul mozog az egyik címsorcímkeméretről a másikra.

Használjon címsorcímkéket, ahol van értelme. Az oldalon túl sok címke megnehezítheti a felhasználók számára, hogy átvizsgálják a tartalmat, és meghatározzák, hol végződik az egyik téma, és hol kezdődik a másik.

Elkerül:

  • A címsorcímkék túlzott használata az oldalon.
  • Nagyon hosszú címsorok.
  • A fejléccímkék használata csak a szöveg stílusához, a szerkezet bemutatásához nem.

A strukturált adatok olyan kódok, amelyeket hozzáadhat webhelyei oldalaihoz, hogy leírja a tartalmat a keresőmotorok számára, így azok jobban megérthetik, mi található az Ön oldalain. A keresőmotorok ezt a felfogást felhasználva hasznos (és szemet gyönyörködtető) módon jeleníthetik meg a tartalmat a keresési eredmények között. Ez viszont segíthet abban, hogy a vállalkozásának megfelelő ügyfeleket vonzzon.

A kép egy keresési eredményt mutat, strukturált adatokat használó értékelés csillagokkal kiegészítve.

Ha például van egy online áruháza, és megjelöl egy egyedi termékoldalt, ez segít nekünk megérteni, hogy az oldalon egy kerékpár, annak ára és vásárlói vélemények találhatók. Ezeket az információkat megjeleníthetjük a releváns lekérdezések keresési eredményeinek kivonatában. Ezeket gazdag eredményeknek nevezzük.

A bővített találatok strukturált adatjelölésén túlmenően felhasználhatjuk a releváns találatok más formátumokban történő kiszolgálására is. Például, ha van egy hagyományos üzlete, a nyitvatartási idő megjelölése lehetővé teszi, hogy potenciális ügyfelei pontosan akkor találjanak rád, amikor szükségük van rád, és tájékoztassák őket, ha üzlete a keresés időpontjában nyitva van/zárva van.

A Google keresési eredménye a fagylaltboltokra vonatkozóan, amely a strukturált adatok által engedélyezett bővített találatokat jeleníti meg.

Számos üzleti vonatkozású entitást megjelölhet:

  • Az Ön által értékesített termékek
  • Vállalkozás helye
  • Videók termékeiről vagy vállalkozásáról
  • Nyitvatartási idő
  • Események listája
  • Receptek
  • A cég logója és még sok más

Tekintse meg a támogatott tartalomtípusok teljes listáját .

Javasoljuk, hogy strukturált adatokat használjon a támogatott jelölések bármelyikével a tartalom leírására. A jelölést hozzáadhatja oldalai HTML-kódjához, vagy használhat olyan eszközöket, mint az Adatkiemelő és a Jelölősúgó .

Miután megjelölte a tartalmat, a Google Rich Results teszt segítségével megbizonyosodhat arról, hogy nincs-e hiba a megvalósításban. Megadhatja a tartalom URL-címét, vagy kimásolhatja a tényleges HTML-kódot, amely tartalmazza a jelölést.

Elkerül:

  • Érvénytelen jelölés használata.

Ha webhelye forráskódjának megváltoztatása nélkül szeretné kipróbálni a strukturált jelölést, használhatja a Data Highlightert , amely a Search Console-ba integrált eszköz, amely a tartalomtípusok egy részét támogatja.

Ha szeretné elkészíteni a jelölőkódot az oldalra másolható és beilleszthetővé, próbálja ki a Jelölősúgót .

Elkerül:

  • Webhelye forráskódjának módosítása, ha nem biztos a jelölés megvalósításában.

A Search Console különféle bővített találati jelentései megmutatják, hogy webhelyén hány oldalt észleltünk bizonyos típusú jelöléssel, hányszor jelentek meg a keresési eredmények között, és hányszor kattintottak rájuk az emberek az elmúlt 90 nap során. Az általunk észlelt hibákat is megjeleníti.

Elkerül:

  • A felhasználók számára nem látható jelölési adatok hozzáadása.
  • Hamis vélemények létrehozása vagy irreleváns jelölések hozzáadása.

Az oldalain található helyes strukturált adatok azt is lehetővé teszik, hogy az oldal számos speciális funkcióra jogosult legyen a Google Keresés találatai között, beleértve az értékelési csillagokat, a díszes találatokat stb. Tekintse meg a keresési eredménytípusok galériáját, amelyekre az Ön oldala jogosult lehet.

A keresőmotoroknak tartalomonként egyedi URL-címre van szükségük ahhoz, hogy fel tudják térképezni és indexelni tudják az adott tartalmat, és a felhasználókat ráirányítsák. A különböző tartalmaknak (például különböző termékek egy boltban), valamint a módosított tartalmaknak (például fordítások vagy regionális változatok) külön URL-eket kell használniuk ahhoz, hogy megfelelően jelenjenek meg a keresésben.

Az URL-ek általában több különálló részre vannak osztva:

protocol://hostname/path/filename?querystring#fragment

Például:

https://www.example.com/RunningShoes/Womens.htm?size=8#info

A Google azt javasolja, hogy https://lehetőség szerint minden webhely használja. A gazdagépnév az a hely, ahol webhelye található, általában ugyanazt a domain nevet használja, amelyet az e-mailekhez használ. A Google különbséget tesz a www és a nem www verzió között (például www.example.comvagy csak example.com). Amikor webhelyét hozzáadja a Search Console-hoz, javasoljuk, hogy vegye fel a http://és https://a verziókat, valamint a www és a nem www verziókat.

Az elérési út, a fájlnév és a lekérdezési karakterlánc határozza meg, hogy a szerver melyik tartalomhoz érhető el. Ez a három rész megkülönbözteti a kis- és nagybetűket, ezért FILEaz URL-től eltérő URL-t eredményez file. A gazdagépnév és a protokoll nem különbözteti meg a kis- és nagybetűket; a kis- és nagybetűknek ott nem lenne szerepe.

Egy töredék (ebben az esetben #info) általában azonosítja, hogy az oldal mely részére görgessen a böngésző. Mivel maga a tartalom a töredéktől függetlenül általában ugyanaz, a keresőmotorok általában figyelmen kívül hagynak minden felhasznált töredéket.

Ha a kezdőlapra hivatkozik, a gazdagépnév utáni perjel nem kötelező, mivel ugyanarra a tartalomra vezet ( https://example.com/ugyanaz, mint https://example.com). Az elérési út és a fájlnév esetében a záró perjel más URL-ként jelenik meg (például egy fájlt vagy egy könyvtárat jelez), és https://example.com/fishnem ugyanaz, mint a https://example.com/fish/.

A weboldalon való navigáció fontos szerepet játszik abban, hogy a látogatók gyorsan megtalálják a kívánt tartalmat. Segíthet a keresőmotoroknak abban is, hogy megértsék, milyen tartalmat tart fontosnak a webhely tulajdonosa. Bár a Google keresési eredményei oldalszinten jelennek meg, a Google azt is szereti érzékelni, hogy egy oldal milyen szerepet játszik a webhely átfogó képében.

Példa egy webhely hasznos oldalhierarchiájára.

Minden webhelynek van kezdőlapja vagy gyökéroldala, amely általában a webhely legfrekventáltabb oldala, és sok látogató számára a navigáció kiindulópontja. Hacsak webhelye nem csak néhány oldalt tartalmaz, gondolja át, hogyan jutnak el a látogatók egy általános oldalról (a gyökéroldalról) a konkrétabb tartalmat tartalmazó oldalra. Van elég oldala egy adott témakör körül ahhoz, hogy érdemes lenne létrehozni egy oldalt, amely leírja ezeket a kapcsolódó oldalakat (például gyökéroldal -> kapcsolódó témakörök listája -> konkrét téma)? Több száz különböző terméke van, amelyeket több kategória és alkategória oldala alá kell besorolni?

A navigációs útvonal az oldal tetején vagy alján található belső hivatkozások sora, amely lehetővé teszi a látogatók számára, hogy gyorsan visszaugorjanak az előző szakaszra vagy a gyökéroldalra. Sok navigációs útvonalnál a legáltalánosabb oldal (általában a gyökéroldal) az első, bal szélső hivatkozás, és a jobb oldalon felsorolja a konkrétabb szakaszokat. Javasoljuk, hogy navigációs útvonalon strukturált adatjelölést használjon a navigációs útvonal megjelenítéséhez.

Webhely navigációs útvonallal, amely az aktuális oldalhierarchiát mutatja.

A navigációs oldal a webhely egy egyszerű oldala, amely megjeleníti a webhely szerkezetét, és általában a webhely oldalainak hierarchikus listája. A látogatók felkereshetik ezt az oldalt, ha problémába ütköznek a webhely oldalainak megtalálásával. Noha a keresőmotorok is meglátogatják ezt az oldalt, és jó feltérképezési lefedettséget kapnak webhelye oldalairól, az elsősorban az emberi látogatókat célozza meg.

Tedd a lehető legegyszerűbbé a felhasználók számára, hogy az általános tartalomról a konkrétabb tartalomra térjenek át webhelyén. Adjon hozzá navigációs oldalakat, amikor annak van értelme, és hatékonyan építse be ezeket a belső linkstruktúrájába. Győződjön meg arról, hogy webhelyének összes oldala elérhető hivatkozásokon keresztül, és nem igényel belső keresési funkciót. Adott esetben hivatkozzon kapcsolódó oldalakra, hogy a felhasználók hasonló tartalmat fedezzenek fel.

Elkerül:

  • Összetett webes navigációs linkek létrehozása, például a webhely minden oldalának minden más oldallal való összekapcsolása.
  • Túlzásokba esve a tartalom szeletelésével és felkockázásával (úgy, hogy húsz kattintással ér el a kezdőlapról).

Ha a webhelyen az oldalakról oldalra történő navigálás nagy részét szöveges hivatkozásokon keresztül szabályozza, a keresőmotorok könnyebben feltérképezhetik és megérthetik webhelyét. Ha JavaScriptet használ oldal létrehozásához, használjon aURL-t tartalmazó elemeket hrefattribútumértékként, és az összes menüelemet oldalbetöltéskor hozza létre, ahelyett, hogy a felhasználói interakcióra várna.

Elkerül:

Adjon meg egy egyszerű navigációs oldalt a teljes webhelyéhez (vagy a legfontosabb oldalakhoz, ha több száz vagy több ezer van) a felhasználók számára. Hozzon létre egy XML-webhelytérkép-fájlt, hogy a keresőmotorok felfedezzék a webhely új és frissített oldalait, felsorolva az összes releváns URL-t az elsődleges tartalom utolsó módosítási dátumával együtt.

Elkerül:

  • Hagyja, hogy navigációs oldala elavulttá váljon a hibás hivatkozásokkal.
  • Olyan navigációs oldal létrehozása, amely egyszerűen felsorolja az oldalakat anélkül, hogy rendszerezné őket, például tárgy szerint.

A felhasználók időnként olyan oldalra érkeznek, amely nem létezik az Ön webhelyén, vagy egy hibás linket követnek, vagy rossz URL-t írnak be. Az egyéni 404-es oldal , amely kedvesen visszavezeti a felhasználókat a webhely működő oldalára, nagyban javíthatja a felhasználói élményt. Fontolja meg a gyökéroldalra mutató hivatkozás beépítését, és a webhelyén található népszerű vagy kapcsolódó tartalmakra mutató hivatkozások elhelyezését. A Google Search Console segítségével megkeresheti a „nem található” hibákat okozó URL-ek forrásait .

Elkerül:

  • A 404-es oldalak keresőmotorokban való indexelésének engedélyezése (győződjön meg arról, hogy a webszerver úgy van beállítva, hogy 404-es HTTP-állapotkódot adjon, vagy – JavaScript-alapú webhelyek esetén – tartalmazza a noindexcímkét, ha nem létező oldalakat kér).
  • 404 oldal letiltása a robots.txt fájlon keresztül.
  • Csak egy homályos üzenetet ad meg, például “Nem található”, “404”, vagy egyáltalán nincs 404-es oldal.
  • Olyan kialakítást használ a 404-es oldalain, amely nincs összhangban webhelye többi részével.

Ha leíró kategóriákat és fájlneveket hoz létre a webhelyén lévő dokumentumokhoz, nem csak a webhely jobb rendszerezését segíti elő, hanem egyszerűbb, barátságosabb URL-eket is létrehozhat azok számára, akik az Ön tartalmára hivatkozni szeretnének. A látogatókat megfélemlíthetik a rendkívül hosszú és rejtélyes URL-ek, amelyek kevés felismerhető szót tartalmaznak.

Az ehhez hasonló URL-ek zavaróak és barátságtalanok lehetnek:

https://www.brandonsbaseballcards.com/folder1/22447478/x2/14032015.html

Ha az URL-je értelmes, hasznosabb és könnyebben érthető lehet különböző kontextusokban:

https://www.brandonsbaseballcards.com/article/ten-rarest-baseball-cards.html

Végül ne feledje, hogy a dokumentum URL-je általában valamilyen formában megjelenik a Google keresési találatai között a dokumentum címe mellett.

A Google jól feltérképez minden típusú URL-struktúrát, még akkor is, ha azok meglehetősen összetettek, de jó gyakorlat az URL-ek lehető legegyszerűbbé tételére fordítani az időt.

A webhely tartalmához és szerkezetéhez kapcsolódó szavakat tartalmazó URL-ek barátságosabbak a webhelyén navigáló látogatók számára.

Elkerül:

  • Hosszú URL-ek használata szükségtelen paraméterekkel és munkamenet-azonosítókkal.
  • Általános oldalnevek, például page1.html.
  • Túlzott kulcsszavak használata, például baseball-cards-baseball-cards-baseballcards.html.

Használjon olyan címtárstruktúrát, amely jól rendszerezi a tartalmat, és megkönnyíti a látogatók számára, hogy tudják, hol tartózkodnak webhelyén. Próbálja meg a címtárszerkezet segítségével jelezni az adott URL-címen található tartalom típusát.

Elkerül:

  • Az olyan alkönyvtárak mély egymásba ágyazása, mint a .../dir1/dir2/dir3/dir4/dir5/dir6/page.html.
  • Olyan könyvtárnevek használata, amelyeknek nincs kapcsolatuk a bennük lévő tartalommal.

Annak megakadályozása érdekében, hogy a felhasználók egy URL-változatra hivatkozzanak, míg mások egy másik verzióra hivatkozzanak (ez megoszthatja az adott tartalom hírnevét az URL-ek között), összpontosítson arra, hogy az oldalak szerkezetében és belső hivatkozásaiban egyetlen URL-t használjon és hivatkozzon rá. Ha úgy találja, hogy az emberek több URL-en keresztül érik el ugyanazt a tartalmat, jó megoldás a 301-es átirányítás beállítása a nem preferált URL-ekről a domináns URL-re. Ha nem tud átirányítani, használhatja a rel="canonical" link elemet is.

Elkerül:

  • Ha az aldomainekből és a gyökérkönyvtárból származó oldalak ugyanahhoz a tartalomhoz férnek hozzá, például domain.com/page.htmlés sub.domain.com/page.html.

A vonzó és hasznos tartalom létrehozása valószínűleg jobban befolyásolja webhelyét, mint az itt tárgyalt többi tényező. A felhasználók ismerik a jó tartalmat, amikor látják, és valószínűleg más felhasználókat is erre akarnak majd irányítani. Ez történhet blogbejegyzéseken, közösségi médiaszolgáltatásokon, e-maileken, fórumokon vagy más módon.

Az organikus vagy szájról szájra terjedő hírnév az, ami segít a webhely hírnevének építésében mind a felhasználók, mind a Google előtt, és ritkán fordul elő minőségi tartalom nélkül.

Érdekes új tartalom létrehozása linkeket generálhat más webhelyekről.

Gondoljon bele, milyen szavakra kereshet a felhasználó, hogy megtalálja a tartalom egy részét. Azok a felhasználók, akik sokat tudnak a témáról, más kulcsszavakat használhatnak keresési lekérdezéseikben, mint azok, akik újak a témában. Például egy régóta futballrajongó rákereshet a „fifa” kifejezésre, amely a Nemzetközi Labdarúgó Szövetség rövidítése, míg egy új szurkoló használhat egy általánosabb lekérdezést, például „labdarúgó rájátszás”. Ha előre látja ezeket a keresési viselkedésbeli különbségeket, és figyelembe veszi ezeket a tartalom írása során (a kulcsszókifejezések megfelelő keverékével), pozitív eredményeket hozhat. A Google Ads egy praktikus Kulcsszótervezőt biztosít amely segít új kulcsszóváltozatok felfedezésében és az egyes kulcsszavak hozzávetőleges keresési mennyiségének megtekintésében. Ezenkívül a Google Search Console a teljesítményjelentésben megjeleníti azokat a legnépszerűbb keresési lekérdezéseket, amelyekre webhelye megjelenik, és azokat, amelyek a legtöbb felhasználót vezették webhelyére .

Fontolja meg egy új, hasznos szolgáltatás létrehozását, amelyet más webhely nem kínál. Írhat egy eredeti kutatást, megoszthat egy izgalmas hírt, vagy kihasználhatja egyedi felhasználói bázisát. Előfordulhat, hogy más webhelyek nem rendelkeznek elegendő erőforrással vagy szakértelemmel ezekhez a dolgokhoz.

A felhasználók élvezik a jól megírt és könnyen követhető tartalmakat.

Elkerül:

  • Hanyag szöveg írása sok helyesírási és nyelvtani hibával.
  • Kínos vagy rosszul megírt tartalom.
  • Szöveg beágyazása képekbe és videókba szöveges tartalomhoz: előfordulhat, hogy a felhasználók másolni és beilleszteni szeretnék a szöveget, és a keresőmotorok nem tudják elolvasni.

Mindig hasznos úgy rendszerezni a tartalmat, hogy a látogatók jól érzékeljék, hol kezdődik az egyik tartalmi téma, és hol végződik a másik. A tartalom logikai részekre vagy részekre bontása segít a felhasználóknak gyorsabban megtalálni a kívánt tartalmat.

Elkerül:

  • Különböző témájú szövegek nagy mennyiségének kiírása egy oldalra bekezdés, alcím vagy elrendezés elválasztása nélkül.

Az új tartalom nemcsak megtartja a meglévő látogatói bázist, hanem új látogatókat is hoz.

Elkerül:

  • Meglévő tartalom újrakidolgozása (vagy akár másolása), amely kevés extra értéket jelent a felhasználók számára.
  • Tartalom duplikált vagy csaknem ismétlődő verziói a webhelyén.

További információ az ismétlődő tartalomról .

Ha webhelyét a látogatók igényei szerint tervezi, miközben gondoskodik arról, hogy webhelye könnyen elérhető legyen a keresőmotorok számára, általában pozitív eredményeket hoz.

Elkerül:

  • Számos, a keresőmotorokat célzó, de a felhasználók számára bosszantó vagy értelmetlen kulcsszó beszúrása.
  • Szövegtömbök, például „gyakori elírások az oldal eléréséhez”, amelyek kevés értéket adnak a felhasználók számára.
  • Szöveg megtévesztő elrejtése a felhasználók elől , de a keresőmotorok számára megjelenítve.

A felhasználók jól érzik magukat, ha felkeresik webhelyét, ha úgy érzik, hogy az megbízható.

A jó hírnévvel rendelkező webhely megbízható. A szakértelem és a megbízhatóság hírnevének ápolása egy adott területen.
Adjon meg információkat arról, hogy ki teszi közzé webhelyét, biztosítja a tartalmat és céljait. Ha vásárlási vagy egyéb pénzügyi tranzakciós webhelye van, győződjön meg arról, hogy világos és kielégítő ügyfélszolgálati információval rendelkezik , amely segít a felhasználóknak a problémák megoldásában. Ha rendelkezik híroldallal, egyértelműen adjon tájékoztatást arról, hogy ki a felelős a tartalomért.

A megfelelő technológiák alkalmazása is fontos. Ha egy vásárlási fizetési oldal nem rendelkezik biztonságos kapcsolattal, a felhasználók nem bízhatnak a webhelyben.

Egy webhely szakértelme és tekintélye növeli annak minőségét. Győződjön meg arról, hogy a webhelyén található tartalmat a témában jártas emberek hozzák létre vagy szerkesztik. Például szakértő vagy tapasztalt források megadása segíthet a felhasználóknak megérteni a cikkek szakértelmét. Jó gyakorlat a jól megalapozott konszenzus megjelenítése a tudományos témákról szóló oldalakon, ha létezik ilyen konszenzus.

A jó minőségű tartalom létrehozásához a következők legalább egyikére van szükség: idő, erőfeszítés, szakértelem és tehetség/készség. Győződjön meg arról, hogy a tartalom tényszerűen pontos, világosan megírt és átfogó. Így például, ha az oldalát receptként írja le, adjon meg egy komplett, könnyen követhető receptet, ne csak egy összetevőkészletet vagy az étel alapvető leírását.

Elkerül:

  • Elégtelen tartalom biztosítása az oldal céljához.

Elvárjuk, hogy a hirdetések láthatóak legyenek. Azonban ne hagyja, hogy a hirdetések elvonják a felhasználók figyelmét, és ne akadályozzák meg őket abban, hogy elfogyassza a webhely tartalmát. Például hirdetések, kiegészítő tartalmak vagy közbeiktatott oldalak (a várt tartalom előtt vagy után megjelenő oldalak), amelyek megnehezítik a webhely használatát. Tudjon meg többet erről a témáról.

Elkerül:

  • Zavaró hirdetések elhelyezése az oldalakon.

A hivatkozás szövege a hivatkozáson belül látható szöveg. Ez a szöveg elmond valamit a felhasználóknak és a Google-nak arról az oldalról, amelyre hivatkozik. Az oldalon található linkek lehetnek belsőek – a webhely más oldalaira mutatnak – vagy külsőek – és más webhelyeken található tartalomra vezethetnek. Mindkét esetben minél jobb a horgonyszöveg, annál könnyebben navigálnak a felhasználók, és a Google annál könnyebben megérti, hogy miről szól az oldal, amelyre hivatkozik.

A webhelyen található hasznos linkszöveget ajánló diagram.

A megfelelő horgonyszöveg segítségével a felhasználók és a keresőmotorok könnyen megérthetik, mit tartalmaznak a hivatkozott oldalak.

Írjon horgonyszöveget, amely legalább egy alapötletet ad arról, hogy miről szól a hivatkozott oldal.

  • Általános horgonyszöveg írása, például „oldal”, „cikk” vagy „kattintson ide”.
  • Olyan szövegek használata, amelyek nem témához kapcsolódnak, vagy nincs kapcsolatban a hivatkozott oldal tartalmával.
  • A legtöbb esetben az oldal URL-jének használata horgonyszövegként, bár ennek minden bizonnyal van jogos felhasználása, például új webhely címének reklámozása vagy hivatkozása.

Törekedjen rövid, de leíró szövegre – általában néhány szóból vagy rövid kifejezésből.

  • Hosszú horgonyszöveg írása, például hosszú mondat vagy rövid szöveg bekezdés.

Könnyítse meg a felhasználók számára, hogy különbséget tegyenek a normál szöveg és a hivatkozások horgonyszövege között. A tartalma kevésbé lesz hasznos, ha a felhasználók figyelmen kívül hagyják a linkeket, vagy véletlenül rájuk kattintanak.

  • CSS vagy szövegstílus használata, amellyel a hivatkozások úgy néznek ki, mint a normál szöveg.

Általában úgy gondolja a linkelést, hogy külső webhelyekre mutasson, de ha nagyobb figyelmet fordít a belső hivatkozásokhoz használt horgonyszövegekre, az segíthet a felhasználóknak és a Google-nak jobban navigálni a webhelyén.

  • Túlzottan kulcsszavas vagy hosszadalmas horgonyszöveg használata csak a keresőmotorok számára.
  • Szükségtelen linkek létrehozása, amelyek nem segítik a felhasználó navigációját az oldalon.

Webhelye hírnevének egy részét átruházhatja egy másik webhelyre, ha webhelye hivatkozik rá. Néha a felhasználók kihasználhatják ezt azáltal, hogy saját webhelyükre mutató hivatkozásokat adnak hozzá megjegyzés rovataihoz vagy üzenőfalaihoz. Esetleg előfordulhat, hogy negatív módon említ egy webhelyet, és nem akarja a hírnevét átruházni rá. Képzelje el például, hogy egy blogbejegyzést ír a megjegyzésspamelés témájában, és fel szeretne hívni egy webhelyet, amely nemrégiben megjegyzéseket küldött a blogjára. Figyelmeztetni szeretne másokat az oldalról, ezért a tartalomba belefoglalja az arra mutató hivatkozást; azonban biztosan nem akarja, hogy a webhely hírnevét a linkje révén adja meg. Jó alkalom lenne használni nofollow.

Egy másik példa, amikor az nofollowattribútum hasznos lehet, a widget hivatkozások. Ha harmadik fél modulját használja webhelye élményének gazdagítására és a felhasználók bevonására, ellenőrizze, hogy nem tartalmaz-e olyan linket, amelyet nem szándékozott elhelyezni a webhelyén a modullal együtt. Egyes modulok olyan hivatkozásokat adhatnak a webhelyére, amelyek nem az Ön szerkesztői választása, és olyan horgonyszöveget tartalmaznak, amelyet webhelytulajdonosként Ön nem irányíthat. Ha az ilyen nem kívánt hivatkozások eltávolítása a widgetből nem lehetséges, bármikor letilthatja őket a segítségével nofollow. Ha modult hoz létre az Ön által biztosított funkciókhoz vagy tartalomhoz, ügyeljen arra, hogy nofollowaz alapértelmezett kódrészletben szerepeltesse a on linkeket.

Végül, ha nem szeretné követni az oldalon található összes linket, hozzáadhatja a címkét <meta name="robots" content="nofollow">az <head>oldal címkéjéhez. A robotok metacímkéiről további részleteket találhat a dokumentációnkban.

Ha szeretné megmondani a Google-nak, hogy ne kövesse az oldal hírnevét, és ne adja át az oldal hírnevét a hivatkozott oldalaknak, állítsa be a rellink attribútumának értékét a nofollowvagy -ra ugc. A hivatkozás nem követése azt jelenti, hogy adunk hozzá rel="nofollow"egy konkrétabb attribútumot, példáulugc a link horgonycímkéjébe, amint az itt látható:

<a href="http://www.example.com" rel="nofollow">Anchor text here</a>

vagy:

<a href="http://www.example.com" rel="ugc">Anchor text here</a>

Mikor lenne ez hasznos? Ha webhelyén van olyan blog, amelyen be van kapcsolva a nyilvános kommentelés, a megjegyzésekben található linkek olyan oldalakra is átadhatják hírnevét, amelyekért nem biztos, hogy szívesen vállalná. Az oldalak blogbejegyzési területei nagyon ki vannak téve a megjegyzés spamnek. Ha nem követi ezeket a felhasználók által hozzáadott linkeket, akkor biztos lehet benne, hogy nem adja meg oldala nehezen megszerzett hírnevét egy spam jellegű webhelynek.

Külső hivatkozásokat tartalmazó felhasználói megjegyzés illusztrációja.

Sok blogíró szoftvercsomag automatikusan nofollowkommentálja a felhasználókat, de azok, amelyek nem, valószínűleg manuálisan szerkeszthetők. Ez a tanács a webhely más olyan területeire is vonatkozik, amelyekben felhasználók által generált tartalom szerepelhet, például vendégkönyvek, fórumok, beharangozó táblák, hivatkozói listák stb. Ha hajlandó kezeskedni a harmadik felek által hozzáadott linkekért (például , ha egy hozzászóló megbízható a webhelyén), akkor nincs szükség nofollowhivatkozásokra; azonban a Google által spam jellegű webhelyekre mutató hivatkozások befolyásolhatják saját webhelye hírnevét. A Google Keresőközpont dokumentációja további tippeket tartalmaz a megjegyzésspam elkerülésére , például CAPTCHA-k használatával és a megjegyzésmoderálás bekapcsolásával.

Egy CAPTCHA előugró ablak illusztrációja

Használjon HTML képelemeket a képek beágyazásához a tartalomba.

A szemantikus HTML-jelölés segít a bejáróknak a képek megtalálásában és feldolgozásában. Az <picture>elem használatával több lehetőséget is megadhat a különböző képernyőméretekhez a reszponzív képekhez. Használhatja az loading="lazy"attribútumot a képeken is, hogy gyorsabbá tegye az oldal betöltését a felhasználók számára.

Elkerül:

  • CSS használatával megjelenítheti azokat a képeket, amelyeket indexelni szeretne.

Adjon meg egy leíró fájlnevet és altattribútumleírást a képekhez. Az altattribútum lehetővé teszi alternatív szöveg megadását a képhez, ha az valamilyen okból nem jeleníthető meg.

Illusztráció, amely bemutatja a jó alternatív szöveg hasznosságát egy képhez.

Miért használja ezt az attribútumot? Ha egy felhasználó segítő technológiák, például képernyőolvasó segítségével tekinti meg webhelyét, az altattribútum tartalma információt nyújt a képről.

Egy másik ok az, hogy ha egy képet használ hivatkozásként, akkor a kép alternatív szövegét a rendszer a szöveges hivatkozás horgonyszövegéhez hasonlóan kezeli. Mindazonáltal nem javasoljuk, hogy túl sok képet használjon a linkekhez a webhelye navigációjában, ha a szöveges linkek ugyanazt a célt szolgálhatják. Végül a képfájlnevek és alternatív szövegek optimalizálása megkönnyíti az olyan képkereső projektek számára, mint a Google Képek, hogy jobban megértsék a képeket.

Az oldal sok más optimalizálásra megcélzott részéhez hasonlóan a fájlnevek és az alternatív szövegek a legjobbak, ha rövidek, de leíró jellegűek.

  • Ha lehetséges, használjon általános fájlneveket, például image1.jpgpic.gif– 1.jpgha webhelyén több ezer kép található, érdemes megfontolni a képek elnevezésének automatizálását.
  • Rendkívül hosszú fájlnevek írása.
  • Kulcsszavak feltöltése alternatív szövegbe vagy teljes mondatok másolása és beillesztése.

Ha úgy dönt, hogy egy képet linkként használ, az alternatív szöveg kitöltésével a Google jobban megértheti a hivatkozott oldalt. Képzelje el, hogy horgonyszöveget ír egy szöveges hivatkozáshoz.

  • Túl hosszú alternatív szöveg írása, amely spamnek minősül.
  • Csak képhivatkozások használata webhelye navigációjához.

Képes webhelytérkép további információkat nyújthat a Google-nak a webhelyén található képekről. Ez növeli annak valószínűségét, hogy képei megjelennek a Google Képek találatai között. Ennek a fájlnak a szerkezete hasonló a weboldalaihoz tartozó XML-webhelytérkép-fájlhoz.

Használjon általánosan támogatott fájltípusokat; a legtöbb böngésző támogatja a JPEG, GIF, PNG, BMP és WebP képformátumokat. Az is jó ötlet, ha a fájlnév kiterjesztése megegyezik a fájltípussal.

A világ ma mobil. A legtöbben mobileszközön keresnek a Google-on. Előfordulhat, hogy egy webhely asztali verzióját nehéz megtekinteni és használni mobileszközön. Ennek eredményeként a mobilra kész webhely elengedhetetlen az online jelenléthez. Valójában 2016 végétől kezdődően a Google kísérleteket kezdett arra, hogy elsősorban a webhely tartalmának mobil verzióját használja rangsorolására, strukturált adatok elemzésére és kivonatok generálására.

Számos módja van annak, hogy webhelyét mobilra készítse, és a Google különböző megvalósítási módokat támogat:

Miután létrehozott egy mobilbarát webhelyet, a Google mobilbarátsági tesztje segítségével ellenőrizheti, hogy webhelyének oldalai megfelelnek-e a mobilbarát jelölés feltételeinek a Google keresési eredményoldalain. Tekintse meg a Search Console mobilhasználati jelentését is a webhelyét érintő mobilhasználati problémák megoldásához.

Ha webhelye sok statikus tartalmat (például blogbejegyzéseket vagy termékcéloldalakat) jelenít meg több oldalon, fontolja meg ennek megvalósítását az AMP (Accelerated Mobile Pages) használatával. Ez a HTML egy különleges íze, amely biztosítja, hogy webhelye gyors és felhasználóbarát maradjon, és különféle platformok, köztük a Google Keresés tovább gyorsíthatják.

Függetlenül attól, hogy melyik konfigurációt választja mobilwebhelye beállításához, vegye figyelembe az alábbi kulcsfontosságú pontokat:

  1. Ha dinamikus megjelenítést használ, vagy külön mobilwebhellyel rendelkezik, jelezze a Google felé, ha az oldal mobilra van formázva (vagy van egy ezzel egyenértékű, mobilra formázott oldala). Ez segít a Google-nak abban, hogy a mobil keresőknek pontosan megjelenítse az Ön tartalmát a keresési eredmények között.
  2. Ha alkalmazkodó webtervezést használ, a meta name="viewport"címkével mondja el a böngészőnek, hogyan állíthatja be a tartalmat. Ha dinamikus kiszolgálást használ, használja a Vary HTTP fejlécet a változtatások jelzésére a felhasználói ügynöktől függően. Ha külön URL-eket használ, jelezze a két URL közötti kapcsolatot úgy, hogy hozzáadja a <link>és rel="canonical"elemeket rel="alternate" az oldalhoz.
  3. Az erőforrások feltérképezhetők maradjanak. Az oldalak forrásainak blokkolásával a Google hiányos képet kaphat webhelyéről. Ez gyakran megtörténik, amikor a robots.txt fájl blokkolja a hozzáférést az oldal egyes vagy összes erőforrásához. Ha a Google nem fér hozzá az oldal erőforrásaihoz, például a CSS-hez, a JavaScript-hez vagy a képekhez, akkor előfordulhat, hogy nem észleljük, hogy az oldal mobilböngészőben való megjelenítésére és működésére készült. Más szóval, előfordulhat, hogy nem észleljük, hogy az oldal mobilbarát, és ezért nem szolgáljuk ki megfelelően a mobilos keresők számára.
  4. Kerülje el az olyan gyakori hibákat, amelyek frusztrálják a mobil látogatókat, például a lejátszhatatlan videókat.
  5. A rossz keresési élményt nyújtó mobiloldalak lejjebb kerülhetnek a rangsorban, vagy figyelmeztetéssel jelenhetnek meg a mobilos keresési eredmények között. Ide tartoznak többek között a teljes oldalas közbeiktatott hirdetések mobilon, amelyek akadályozzák a felhasználói élményt.
  6. Teljes funkcionalitás biztosítása minden eszközön. A mobilfelhasználók ugyanazt a funkcionalitást – például kommentálást és kijelentkezést – és tartalmat várnak el mobilon, valamint minden más eszközön, amelyet a webhelye támogat. A szöveges tartalom mellett ügyeljen arra, hogy minden fontos kép és videó be legyen ágyazva, és elérhető legyen mobileszközökön. A keresőmotorok esetében minden strukturált adatot és egyéb metaadatot – például címeket, leírásokat, linkelemeket és egyéb metacímkéket – adjon meg az oldalak minden verziójában.
  7. Győződjön meg arról, hogy az asztali webhelyén található strukturált adatok, képek, videók és metaadatok a mobilwebhelyen is szerepelnek.
  • Tesztelje mobiloldalait a mobilbarátsági teszttel , hogy megtudja, a Google szerint jól működik-e webhelye mobileszközökön.
  • Ha külön URL-eket használ mobiloldalaihoz, mindenképpen tesztelje a mobil és az asztali URL-eket is, hogy megbizonyosodjon arról, hogy az átirányítás felismerhető és feltérképezhető.

További információért tekintse meg a Google mobilbarát útmutatóját .

Míg a webhelyére mutató linkek többsége fokozatosan kerül hozzáadásra, ahogy az emberek keresés vagy más módon felfedezik az Ön tartalmát, és linket hoznak rá, a Google megérti, hogy szeretné tájékoztatni másokat a tartalomért végzett kemény munkáról. . Az új tartalom hatékony reklámozása gyorsabb felfedezést eredményez az ugyanazon téma iránt érdeklődők számára. Mint a jelen dokumentumban tárgyalt legtöbb pont esetében, ezen ajánlások túlzásba vétele is károsíthatja webhelye hírnevét.

A saját webhelyén közzétett blogbejegyzés, amely tudatja a látogatói körrel, hogy valami újat adtál hozzá, nagyszerű módja annak, hogy hírt adj az új tartalmakról vagy szolgáltatásokról. Más webhelytulajdonosok, akik követik az Ön webhelyét vagy RSS-hírcsatornáját, szintén felvehetik a történetet.

Az is kifizetődő lehet, ha erőfeszítéseket tesz vállalata vagy webhelye offline reklámozásába. Például, ha van egy üzleti webhelye, győződjön meg arról, hogy annak URL-címe szerepel a névjegykártyákon, a fejléces papíron, a plakátokon stb. Rendszeres hírleveleket is küldhet e-mailben az ügyfeleknek, tájékoztatva őket a cég webhelyének új tartalmáról.

Ha helyi vállalkozást üzemeltet, a vállalkozásprofil igénylésével elérheti az ügyfeleket a Google Térképen és a Google Keresésben.

Példa a Google Keresés találataihoz, amelyek gazdag találatokat jelenítenek meg a fizikai üzletekre vonatkozóan.

A felhasználói interakcióra és megosztásra épülő webhelyek megkönnyítették az érdeklődő csoportok megfelelő tartalommal való találkozását.

Elkerül:

Valószínűleg számos webhely foglalkozik az Önéhez hasonló témákkal. A kommunikáció megnyitása ezekkel a webhelyekkel általában előnyös. A résén vagy a közösségén belül felkapott témák további ötleteket adhatnak a tartalomhoz vagy egy jó közösségi forrás felépítéséhez.

Elkerül:

  • A linkkérések spamküldése az Ön témaköréhez kapcsolódó összes webhelyre.
  • Linkek vásárlása egy másik webhelyről PageRank elérése céljából .

A nagy keresőmotorok, köztük a Google, eszközöket biztosítanak a webhelytulajdonosok számára a keresőmotorjukban elért teljesítményük elemzéséhez. A Google számára ez az eszköz a Search Console .

A Search Console két fontos információkategóriát kínál: Megtalálhatja a Google a tartalmamat? Hogyan teljesítek a Google Keresés találatai között?

A Search Console használata nem segíti elő, hogy webhelye kedvezményes elbánásban részesüljön; azonban segíthet azonosítani azokat a problémákat, amelyek megoldása esetén webhelye jobb teljesítményt nyújthat a keresési eredmények között.

A szolgáltatással a webhelytulajdonosok:

  • Tekintse meg, hogy a webhely mely részeinél volt probléma a Googlebot feltérképezésével
  • Webhelytérképek tesztelése és beküldése
  • Robots.txt fájlok elemzése vagy generálása
  • Távolítsa el a Googlebot által már feltérképezett URL-eket
  • Adja meg az előnyben részesített domaint
  • titleA metacímkékkel és a descriptionmetacímkékkel kapcsolatos problémák azonosítása
  • Ismerje meg a webhely eléréséhez használt leggyakoribb kereséseket
  • Tekintse meg, hogyan látja a Google az oldalakat
  • Értesítéseket kaphat a spamre vonatkozó irányelvek megsértéséről, és kérheti a webhely felülvizsgálatát

A Microsoft Bing Webmaster Toolsja a webhelytulajdonosok számára is kínál eszközöket.

Ha a Google Search Console vagy más szolgáltatások segítségével javította webhelye feltérképezését és indexelését, valószínűleg kíváncsi a webhelyére érkező forgalomra. Az olyan webelemző programok, mint a Google Analytics, értékes betekintési forrást jelentenek ehhez. Ezeket a következőkre használhatja:

  • Szerezzen betekintést abba, hogyan jutnak el a felhasználók webhelyére, és hogyan viselkednek ott
  • Fedezze fel webhelye legnépszerűbb tartalmait
  • Mérje meg a webhelyén végzett optimalizálások hatását, például, ezek titleés a descriptionmetacímkék megváltoztatása javította-e a keresőmotorok forgalmát?

A haladó felhasználók számára az analitikai csomagban található információk a szerver naplófájljaiból származó adatokkal kombinálva még átfogóbb információkat nyújthatnak arról, hogy a látogatók hogyan lépnek kapcsolatba a dokumentumaival (például további kulcsszavak, amelyeket a keresők használhatnak a webhely megtalálásához).

Google Keresőközpont blog
Szerezze meg a legfrissebb információkat Google Keresőközpont blogunkból. Információkat találhat a Google Keresés frissítéseiről, a Search Console új funkcióiról és még sok másról.

Google Keresőközpont Súgófórum Tegyen
fel kérdéseket a webhelyével kapcsolatos problémákkal kapcsolatban, és találjon tippeket a kiváló minőségű webhelyek létrehozásához a webhelytulajdonosok termékfórumában. A fórumon sok tapasztalt közreműködő található, köztük termékszakértők és esetenként Google-alkalmazottak.

Google Search Central Twitter
Kövessen minket hírekért és forrásokért, amelyek segítségével nagyszerű webhelyet készíthet.

Google Keresőközpont YouTube-csatorna
Nézzen meg több száz hasznos videót, amelyet a webhelytulajdonosok közössége számára készítettek, és kaphat választ kérdéseire a Google munkatársaitól.

Hogyan működik a keresés
Tekintse meg, mi történik a színfalak mögött, miközben keres valamit a Google Keresésben.

Comments are closed.